RUTES URBANES

PLANOLSenda del barranc dels Tarongers,
camí Vell Ontinyent-Bocairent

PR V-122

El recorregut comença a la pista que des de la carretera CV-81 entre Bocairent i Ontinyent s'endinsa al barranc dels Tarongers. Passat el pou d'abastiment d'aigües i la fonteta del barranc dels Tarongers trobem una senda a la dreta que després de rodejar Patiràs transcorre vora riu. Travessa el riu pel costat del molí de Lluna i comença una pujada fins una torre d'alta tensió. En començar a davallar deixem a l'esquerra el SL V-9 senda del Castellar que puja a l'alt del Castellar en 20'. La senda continua travessant de nou el riu (ara amb aigua) i arriba al molí de Pep Joan. En este punt la senda segueix deixant un camí a l'esquerra. El molí conserva una sénia de grans dimensions i pel seu costat accedim en pocs minuts a una fonteta on podem carregar aigua. Tot seguint el sender i en arribar a la casa de Beneito prenem un sender que trobem a l'esquerra que va ascendint retallant el seu traçat sobre les roques fins arribar a prop de l'ermita de Sant Antoni al costat de Bocairent.

Des d'ací podem fer una extensió al nucli urbà de Bocairent per esmorzar, dinar o visitar el seu barri medieval, la plaça de bous tallada sobre pedra o les covetes dels Moros.

Retornant al punt del sender anterior, seguim el camí que ara ascendeix per la part més alta de la serra tot albirant panoràmiques de Bocairent, la valleta d'Agres i la vessant nord de la serra Mariola, tot travessant xicotetes sembradures.
El sender baixa passant per un encaixonament sobre la roca fins arribar a la carretera la qual trvessa pel pontet que hi ha al costat del molí del Pas. En este punt podem tornar al lloc de partida per la carretera recorrent 1,1 km.

Comença una pujada curta però intensa que connecta amb el camí del Torrater pel qual baixarem fins arribar a la rodalia del Cemetiri d'Ontinyent, on arranca el PR V-121.