RUTES URBANES

- FUSET

PLANOLSenda dels Enginyers-Covalta

PR V-121

El trajecte comença al Cementiri d'Ontinyent a pocs metres de l'inici de la pista que puja al Torrater. La senda es reconeix pels murets de pedra que la delimiten i puja i baixa suaument, primer entre pinades ombrienques ben formades i posteriorment per terrenys més pedregosos. En este tram trobem diverses sendes que pugen a l'alt de les Olles en 12 minuts i a la pista del Torrater. Més endavant deixarem la senda dels Enginyers per baixar per una altra que se'ns presenta a l'esquerra, una senda que ens durà a la font de la Maciana travessant un seguit de pinades ben espesses. La font de la Maciana és una àrea recreativa amb aigua fresca, ombra i paellers, molt estimada no sols per la gent d'Agullent que acudeixen allí a passar moments d'esplai i rodejats d'una vegetació frondosa i acompanyats pel cant dels nombrosos ocells.
La senda continua travessant la pista que baixa a Agullent i s'endinsa per pinades fresques i humides deixant a l'esquerra la senda que du a l'ermita de Sant Vicent en 12 minuts fins connectar amb la pista on es troba la font del Patge. Esta font està situada en un eixample del camí i té aigua, ombra i una taula. Seguim la pista per un paisatge de vegetació arbustiva tot ataüllant els termes de Benissoda, Agullent i Albaida fins que arribem a la pista que ens acostarà al peu de la Covalta.
Comença una pujada suau tot deixant a peu de la serra l'alberg Don Bosco i la casa el Clau. A la nostra esquerra trobem la pista que puja des d'esta casa fins arribar a la senda que en mitja hora ens durà a la Covalta. Ara la pujada és més dura per una vessant que es regenera després dels diversos incendis que ha patit i que cada vegada ens mostra un paisatge més ample. A poc a poc, van veent-se més pobles i, en arribar dalt, tenim una visió ben particular de la serra del Benicadell que queda tot just enfront. La Covalta és una cova natural. Des d'ací estant, ens ofereix una gran visió panoràmica i una font al seu interior que permet refrescar-se després de la poderosa pujada.